Gundah Yang Tiada Henti

Posted by Yudie on 1/22/2011 06:44:00 PM

terbangun dalam keceriaan
seakan tiada rasa sepi yang akan menghampiri ku hari ini
detik waktu terus melaju tiada bisa yang menahannya
se akan hari ini penuh canda tawa dalam awal yang membahagiakan
lambat laun aku berjalan menghampiri masalah
se akan rasa kegelisahan menghampiri ku

sepi yang tiada arah
gundah yang tiada henti
se akan aku kembali dalam mimpi yang tiada senyum
semuanya telah berubah dari senyum menjadi gelisah

menjadikan aku menjalani hari ini begitu terasing dari senyuman
aku tertawa dalam wajahku
akan tetapi aku sepi dalam hatiku
se akan canda tawa hanya bermakna seketika

aku terus berusaha untuk pergi dari rasa ini
akan tetapi rasa gelisah ini seperti telah bersahabat denganku
mengapa ini terus terjadi padaku
dimana senyuman nyata untukku
dimana rasa ke indahan untukku

aku terus mencarinya
hingga kini masih menjadi tanda tanya dalam hati ini
dan terus dalam pencarian hingga aku pergi dalam kehidupan yang nyata ini

kata demi kata
langkah demi langkah
tanda tanya akan terus ada hingga aku menutup mata



Banda Aceh, 22 Januari 2011
Time : 18:40